Wednesday, December 1, 2010

Berubah Angin

Dengan nama Allah yang Mengetahui segala yang Tersurat dan Tersirat.


Saya pernah berjanji pada beberapa teman untuk menjadikan laman ini sebagai suatu wadah ilmu dan tempat untuk saya membincangkan idea dan pendapat tentang apa-apa cabang ilmu mahupun berkenaan apa-apa isu semasa yang boleh memberi manfaat kepada pembaca (sekiranya ada).

Tapi saya juga hanyalah manusia biasa yang acapkali dirundung masalah dan adakalanya emosi menjadi kurang stabil untuk menulis sesuatu yang baik dan bermanfaat.

"Once a writer, always a writer."

Mungkin. Tapi dalam kes saya, ianya sesuatu yang tepat. Because I express myself best in written words. Pun begitu, tidak semua perkara yang hendak saya tulis itu sesuai untuk menjadi tatapan umum. Perlu saya akui, dalam keadaan dan ketika sekarang ini agak sukar mencari seseorang yang bisa dikongsikan segala isi hati, emosi dan perasaan.

Teman itu wujud tetapi sukar dicapai pabila saatnya amat diperlukan. Teman hidup pula masih belum ada. Jadi untuk itu, biarlah blog saja yang mendengar luahan isi hati dan rintihan rasa selain didengari yang Maha Mendengar.

Tapi bukan di sini. Biarlah laman itu private dan menjadi rahsia saya dan yang Maha Mengetahui Segala yang Tersurat dan Tersirat. Dan mungkin akan dikongsikan dengan teman hidup nanti siapa jua beliau itu, insyaAllah.


Usah risau. Saya akan masih menulis di sini andainya saya rasakan ada sesuatu yang bermanfaat bisa saya nukilkan di sini, insyaAllah. :')



"Ya Allah! Hanya kepadaMu jualah daku serahkan seluruh jiwa ragaku."

No comments: